Nieuws

  • Studenten onderzoeken middelen tegen 'smartphone zombies' op de Uithof

    23-11-2017

    Sinds half november zijn drie groepen studenten bezig om te onderzoeken hoe de oversteekplaatsen bij de toekomstige trambaan op de Uithof veiliger kunnen worden. Er gaat straks zestien keer per uur een tram rijden en de toekomstige situatie vraagt om nieuwe veiligheidsmaatregelen.


  • Utrecht

    Studenten Built Environment maken de provincie Utrecht toekomstbestendig

    22-11-2017

    Studenten Built Environment van Hogeschool Utrecht presenteerden innovatieve oplossingen die steden toekomstbestendig en duurzaam maken. Zo proberen ze een impuls te geven aan de mobiliteit en bereikbaarheid binnen de provincie Utrecht, waarbij de kwaliteit van de openbare ruimte behouden blijft.


  • Psychologische barrières vaak oorzaak mislukte bedrijfsoverdrachten

    16-11-2017

    Uit onderzoek van Hogeschool Utrecht en de Kamer van Koophandel blijkt dat psychologische barrières bij de verkoper tot uitstel en de mislukking van bedrijfsoverdrachten leiden. In het begin van het verkoopproces of juist aan het einde van de onderhandelingen worden transacties daardoor vaak afgebroken. Ondernemers die de komende jaren hun bedrijf willen verkopen, ervaren veel stress door de psychologische barrières.


  • Eerstejaarsstudenten Social Work worden maatje van vluchtelingen

    10-11-2017

    In het eerste jaar van de vernieuwde bacheloropleiding Social Work moeten de studenten een opdracht doen in het werkveld. Docent Gerian Alofs kwam op het idee om de studenten via een vrijwilligersorganisatie te koppelen aan jonge asielzoekers. Op 9 november liep de pilot af.


  • Annette Klarenbeek

    "Gesprekken onderzoeken helpt organisaties aansluiten bij hun publiek"

    29-09-2017

    Op 28 september is Annette Klarenbeek officieel benoemd als lector van de programmalijn ‘gesprek’ van het HU-lectoraat Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein (PubLab). In haar openbare les vertelde ze wat gespreksanalyse kan betekenen voor een succesvolle communicatiestrategie.

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten